Stagelopen bij het MOB

13 april 2019 - Paramaribo, Suriname

Naast alle leuke dingen die ik hier doe, moet er ook nog gewoon ‘gewerkt’ worden. Ik mag tijdens stage veel dingen doen en er wordt er vertrouwd op wat ik kan als derdejaars stagiaire. Heel fijn natuurlijk maar ook spannend.

De komende tijd begeleid ik een kindje die is aangemeld bij het medisch opvoedkundig bureau. Een paar weken terug heb ik met zijn moeder een intakegesprek gevoerd om meer over hem te weten te komen en om het probleem in kaart te brengen. De afgelopen week heb ik hem geobserveerd. Je gaat dan activiteiten doen waarbij je een lijst invult om te zien wat hij al wel en wat hij nog niet kan. We kunnen dan inschatten waar we nog aan moeten werken en in welke ontwikkelingsleeftijd hij zit. Heel leuk om te doen, maar ook pittig. Gelukkig hielpen mijn collega’s me erg goed en kon ik veel vragen stellen.

De komende tijd gaat hij thuisbegeleiding krijgen en nog regelmatig terugkomen bij het MOB. Ook de volgende stappen ga ik hem bij helpen. Ik ben heel benieuwd wat ik in de komende tijd nog ga meemaken.

1. Hilone Dietz:
    15 april 2019
    Jeetje Daphne, wat heb je al veel gedaan en gezien. Ik heb een lange tijd je reisverhalen niet gelezen aangezien hier thuis een kleine verbouwing heeft plaatsgevonden. Daardoor stond de computer op de zolder, en had ik weinig tijd.
    Maar wat een geweldige mooie uitstapjes heb je gedaan. Wow, dolfijnen gespot, zeeschildpadden gezien, en dan die fredberg, idd een prachtig uitzicht zoals ik op de foto kon zien.
    Op je stage gaat het gelukkig ook goed, fijn dat je leuke en behulpzame collega`s hebt.
    En nu is Jerreau bij je!! Super leuk joh, geniet ervan samen. Jullie hebben elkaar een hele poos moeten missen. Grtjes en een dikke kus van je tante Hilone. Fijne tijd samen!