Mijn verjaardag

21 juni 2019 - Paramaribo, Suriname

Zoals jullie allemaal wel weten ben ik op 8 Juni jarig geweest. Dit mocht ik samen met Chelsea, Marlou en Denice vieren in Suriname. De avond voor mijn verjaardag zijn we naar een huisfeest gegaan en om 00.00 uur werd er voor mij gezongen en kreeg ik een sjerp om. Ook hadden ze partypoppers gekocht die afgeschoten werden. Vervolgens werd ik nog door meer mensen gefeliciteerd en zijn we mijn verjaardag feestend begonnen.

Toen we uiteindelijk op bed lagen was het al weer vroeg opstaan voor mij. We zouden om 10.30 uur gaan ontbijten en ik had nog een aantal mensen in Nederland zitten die mij graag wilden bellen op mijn verjaardag. Daarom stond ik optijd op om iedereen te kunnen bellen. Uiteindelijk ben ik in het totaal 1 uur aan het bellen geweest maar gelukkig had ik iedereen kunnen spreken. Toen liep ik naar beneden om te gaan ontbijten. Staat daar toch op tafel een hele grote doos! Even was ik heel verbaasd en keek ik naar de anderen "we hadden toch afgesproken om geen cadeautjes te kopen?!" Toen keek ik op de ingepakte doos en herkende ik het handschrift van mama. Ik maakte de doos open en vond in de doos allemaal kleinere cadeautjes. Ik vond het zo lief dat jullie allemaal zo je best hadden gedaan voor cadeautjes voor mij! Iedereen bedankt voor de leuke cadeautjes, het lekkere eten en de mooie tekeningen.

Ik wist dat we voor mijn verjaardag leuke dingen gingen doen. Maar dit bleef allemaal tot op het laatste moment een verrassing. Ik werd meegenomen in de taxi en we reden ergens naar toe zonder dat ik wist waarheen. Uiteindelijk kwamen we uit bij een Thermen uit waar ik werd getrakteerd op een heerlijke ontspanningsmassage, ik heb echt genoten. Na deze ontspanningsmassage zijn we bij een winkelcentrum gaan lunchen en hebben we daarna nog gewinkeld. Aan het einde van de middag liepen we richting de uitgang van het winkelcentrum, recht op de bioscoop af. Ik had letterlijk niks door tot dat ik recht voor de ingang stond. verbaasd riep ik uit "huh, gaan we naar de film?". "ja, naar welke film denk je?". Het bleek Aladdin te zijn, een film die we allemaal graag wilde zien en waar we het al een aantal keer waren geweest.

Als afsluiting zijn we nog lekker wezen eten bij Puur, een restaurantje waar je heerlijk kan eten. Ik had lekkere garnalen met aardappeltjes en groente. Ik was echt verrast met alles wat we gingen doen. Het was zo'n leuke dag en ik heb mij echt jarig gevoeld. Een verjaardag die ik nooit meer vergeet, ik ben blij dat ik in Suriname 22 heb mogen worden.

1. Claudia de Haas:
    23 juni 2019
    Dan voel je je echt jarig op deze bijzondere dag. Leuk verhaal weer Daphne.

Groetjes Harold en Claudia
  2. Hilone Dietz:
    23 juni 2019
    Nou,nou je vriendinnen hebben jou goed verwend op je verjaardag. Wat een mooie dag en wat bijzonder om je 22ste verjaardag in Suriname te hebben mogen vieren. Fijn dat je er zo van genoten hebt.

Grtjes Tante Hilone xxx