Quadtour

10 juni 2019 - Paramaribo, Suriname

De meeste mensen waren verbaasd. "Daphne die op een quad gaat rijden?" was de reactie die ik kreeg. Sommige vroegen zelfs wie ik was en wat ik met Daphne gedaan had. Toch was het echt zo, ik zou een dagtrip gaan maken waarbij ik een uur of 3 zou gaan quadrijden. Ik moet zeggen, ik vond het geweldig!

Ik moet eerlijk toegeven, op weg naar het gebied waar we quad zouden gaan rijden was ik wel zenuwachtig. Ik vroeg mij af of ik het wel zou durven en of ik het wel kon. Tot het moment waarop ik op de quad stapte. We namen nog een paar foto's voordat we begonnen en kregen uitleg van onze gids, Mo. We vertrokken op de quad richting zandpaden en modderplassen, het ging in eerst instantie een beetje met horten en stoten. Ik was er dan ook van overtuigd dat ik nog wel schuin in een gat terecht zou komen waar ik niet meer uit kwam. Daarnaast had ik gelukkig oude kleding aangetrokken want ik zat al gelijk helemaal onder de modder. We reden door plassen, over bergjes heen en op een onverharde weg. We mochten ongeveer 35 km per uur, uiteindelijk werden dit er bijna 50 *oeps*.

Na de onverharde weg waar we vrij hard hadden gereden kwamen we weer aan bij een smal stukje weg. Ik moest weer even wennen aan de bochtjes en reed zo volop de struiken in waarbij ik terecht kwam in een kuil. Ik zat vast en mo moest me komen helpen om te quad er achteruit uit te kunnen rijden. Gelukkig konden we er allemaal hard om lachen omdat het echt weer iets voor mij was. Als je bij mijn filmpjes kijkt zie je het moment waarop ik helemaal overspoelt werd met water. Dat was iets wat ik op dat moment niet aan zag komen maar zelfs daar kon ik nog om lachen.

Uiteindelijk was het een super leuke dag waar ik twee dagen daarna nog spierpijn aan over heb gehouden!

1. Hilone Dietz:
    18 juni 2019
    Wat een avontuur weer Daphne, superleuk!! Goed dat je je zenuwen overwonnen hebt onderweg naar het gebied en op de quad bent gaan zitten. Zo zie je maar wéér, dit had je misschien in Nederland nooit gedaan, maar uiteindelijk heb je heel erg van genoten.
    Nog hele fijne weken toegewenst!

Grtjes Tante Hilone xxx