Het zit er bijna op

12 juli 2019 - Paramaribo, Suriname

Na mijn eindgesprek op stage nam ik afscheid op stage met een stukje taart. Als cadeautje kreeg ik nog van een collega een Surinaamse doek die wordt gedragen als traditionele klederdracht. Deze kon ik mooi aandoen tijdens Keti koti, de dag der vrijheden.

Om ons Surinaamse avontuur af te sluiten wilde we nog graag met z’n vieren naar het binnenland. We gingen daarom naar avanavero, apoera en blanche marie. Om in avanavero aan te komen moesten we 14 uur rijden en overnachten in de jungle. Het was een lange reis maar dat was het helemaal waard. We hebben inheemse mensen gezien, een oud treinstation bezocht en watervallen bekeken. Ik heb in deze dagen enorm genoten en het voelde echt als vakantie. We hebben echt gelachen met de gidsen en heel veel dieren gezien, zelfs zeldzame apen. Het was super fijn en leuk om het op deze manier af te kunnen sluiten.

Nu is mijn koffer bijna helemaal ingepakt en we zijn ingecheckt. We gaan vanavond nog lekker eten en nog even een avondje genieten. Morgen stap ik in het vliegtuig en ga ik weer naar Nederland. Ik ga Suriname missen maar heb ook wel weer zin om alle lieve mensen weer te zien.

Mo syi 😘

1. Hilone Dietz:
    12 juli 2019
    Fijn dat je deze mooie periode in Suriname af hebt kunnen sluiten met een prachtig avontuur samen met je reisgenoten.
    Ik wens jullie een hele goede reis en behouden thuiskomst toe!!!

Dikke kus van Tante Hilone
  2. Groetjes marion en maarten:
    12 juli 2019
    goeie reis daphne en geniet nog ff van het mooie suriname , een hele ervaring rijker !
  3. Anja De Haas:
    13 juli 2019
    Een hele goede reis daphne en we zijn blij om jou zondag weer in onze armen te kunnen sluiten

Ome Erny x en Tante Anja x
  4. Claudia de Haas:
    13 juli 2019
    Hoi Daphne, weer een mooi verhaal. Leuk dat je ook nog een beetje vakantie hebt kunnen vieren . Goede reis terug.

Harold en Claudia