De fredberg

1 april 2019 - Boven-Saramacca, Suriname

Wauw! Dat is het eerste wat ik denk als ik terug denk aan de tour naar de Fredberg. Op Vrijdag 22 Maart zijn we richting het zuiden van Suriname getrokken om daar onze eerste meerdaagse trip te gaan doen. De fredberg is een berg in het midden van Suriname die pas in 2013 is gelokaliseerd door Fred zelf. Wat het extra leuk maakte was dat Fred onze gids was en hij wist natuurlijk heel veel af van het gebied waarin we ons bevonden. Na een tocht van 4,5 kilometer door de jungle kwamen we aan op de top van de berg. Het uitzicht was echt adembenemend. Overal waar je kon kijken zag je jungle en hoorde je verschillende vogels en apen. We keken boven op de berg naar de zonsondergang en sliepen daarna ook in een hangmat bovenop de berg. Tijdens zo'n trip eet je vaak lokaal eten en dus kon de roti niet ontbreken. 's ochtends stonden we weer vroeg op om de zonsopgang te kunnen bekijken, jammer genoeg was het best bewolkt dus echt goed zicht hadden we niet. Maar we waren niet voor niks vroeg opgestaan want van bovenop de berg konden we met een telescoop apen bekijken. Na het relaxen en het ontbijt gingen we helaas alweer naar beneden. Onderweg kwamen we een hoop vogelsoorten tegen die ik nog nooit gezien had, dus dit maakte de trip extra bijzonder. Eenmaal zondagavond weer thuis waren we moe maar voldaan. Ik kan jullie niet uitleggen hoe mooi de natuur was en hoe bijzonder het uitzicht was. Bekijk even de foto's als je een indruk wil krijgen van deze trip!