Eerste trip in Suriname

17 maart 2019 - Commewijne, Suriname

Gisteren hebben we onze eerste trip gehad hier in Suriname. We zijn naar plantages wezen kijken, hebben dolfijnen gespot en zijn gaan kijken naar zeeschildpadden die op het strand hun eieren gaan leggen.

Om 13.30 uur werden we opgehaald door onze gids: Giovanni. Het was een leuke man die veel wist van de geschiedenis van Suriname. Eenmaal aangekomen bij Fort Nieuw-Amsterdam vertelde hij ons veel over de tijd van de slavernij, erg interessant omdat het eigenlijk nog helemaal niet zo lang geleden is. Hier streden de Nederlanders om Suriname.

Daarna gingen we per boot de dolfijnen spotten. Prachtig om te zien en volgens Giovanni hadden we geluk en waren de dolfijnen gisteren erg actief.

Hierna gingen we de plantages Rust en werk en Frederiksdorp bezoeken. Hier werd vroeger suiker en cacao verbouwd maar tegenwoordig functioneren deze plantages als dorpjes waar mensen wonen. Nadat we een heerlijke kokosnoot op hadden zijn we per boot gevaren naar ons avondeten. We hadden nasi en bami en het smaakte heerlijk.

Na het avondeten op de boot kwamen we op het strand aan. Hier zijn we van 19.00 uur tot 01.00 uur geweest, gelukkig was het het wachten waard. We hebben twee zeeschildpadden gezien. De ene was eieren aan het leggen en de andere kwam uit de zee om eieren te gaan leggen.

Ik vond de trip erg geslaagd! Komende week gaan we de fredberg beklimmen, ook naar deze trip ben ik erg benieuwd.

1. Claudia de Haas:
    20 maart 2019
    Leuk , zo n trip en die zeeschildpadden. Die hopen wij in juni te zien op zakynthos.
    Zo zie je nog eens wat.